A feje tetejére állítja a világ autóiparát Kína, nem találja az ellenszert Európa

gazdaság
szeptember 10., 10:38

„Több pénzt csináltunk Kínában, mint isten”

– állítólag így jellemezte egy meg nem nevezett nyugati autóipari vezér nemrégiben, hogy milyen aranyéletük volt a nagy amerikai és európai autógyáraknak a távol-keleti országban.

Ennek a jelek szerint vége. Az autós iparág valaha volt legnagyobb átalakulásában van éppen, sorra érkeznek a történelmi hírek. A világ egyik legnagyobb cége, a Volkswagen először jutott el arra a pontra, hogy német gyáregységeket kellene bezárnia, miközben Kínában több elektromos autót (electric vehicle, EV) adtak el, mint hagyományosat.

A Tesla hátán kapaszkodott fel a BYD

A korszak, amelynek vége van, még 2000 előtt kezdődött. A nagy gyárak a Volkswagentől a GM-ig akkor tették be a lábukat Kínába, ahol az ott megszokott és kötelező struktúrák szerint helyi (állami) cégekkel együttműködve kezdtek bele a gyártásba. A nagy fellendülés a 2000-es években jött el, miután Kínában egyre szélesedett a középréteg, amely megengedhette magának az autózás luxusát.

Ezt az sem változtatta meg, hogy Kína egy idő után rájött, soha nem lesz képes konkurálni a belső égésű motorok terén a klasszikus autógyárakkal, úgyhogy elkezdte önteni a pénzt a helyi elektromosautó-iparba. Az ott élők egy ideig még ekkor is inkább a világmárkák hagyományos motorjait választották.

Aztán jött a Tesla.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a Körnek? Itt tudsz belépni.