Sötét jövőt ígér a BKK arra az esetre, ha a MÁV és a Volánbusz kiszáll a budapesti együttműködésből

Budapest
2023 december 21., 11:37

„Dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését, az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását jelentené az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tervezetének bevezetése” – írja a Budapesti Közlekedési Központ a minisztérium tervezettel kapcsolatban.

Ez megszüntetné a MÁV, a HÉV és a Volánbusz járatain a BKK-bérletek használatának lehetőségét. Az Index azt írta, az ÉKM szerint a főváros 2 milliárddal tartozik az állami közszolgáltatóknak, és mivel az nem hajlandó fizetni, nem hosszabbítanák meg a 2016-ban létrejött fővárosi és elővárosi vasúti szolgáltatásokról szóló szerződést. Karácsony Gergely főpolgármester reméli, hogy a tervezet csupán vicc, hiszen szerinte a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedést szorosabban kellene összekapcsolni.

photo_camera Budapest, 2020. szeptember 16.: HÉV-szerelvény a csepeli gyorsvasút végállomásán Fotó: Máthé Zoltán/MTI/MTVA

A BKK szerint „több százezer budapesti, kiemelten a HÉV-vonalak környékén lakók járhatnak rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg az úgynevezett hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és a Volán között”.

A BKK rövid posztban szemléltette a tervezet lehetséges következményeit. A HÉV-vonalak mentén élőket, így a csepelieket, az Óbuda északi részén és a Békásmegyeren lakókat érintené rosszul a változtatás, hiszen ők HÉV-vel jutnak be a leggyorsabban, így azonban dupla bérletet kellene venniük.

Megjegyzik továbbá, hogy „a HÉV-ek és a »kék Volánbuszok« – azaz az elővárosi szakaszokat is érintő, állami megrendelésre közlekedő fővárosi buszok – vonalán a BKK látja el az utastájékoztatási feladatokat, felügyeli a forgalomirányítást, intézkedik forgalmi zavarok esetén. Azaz, ha a jövőben baleset akadályozza például a forgalmat egy HÉV-vonalon, a jelenleginél sokkal hosszabb ideig tarthat, amíg megérkezik a pótlóbusz.”

De az érintett területeken eltűnhetnek a BKK-automaták is, valamint a BudapestGO alkalmazásból is kikerülnének a MÁV-HÉV, a MÁV-Start és a Volánbusz valós idejű forgalmi adatai.