Vége Dzsudzsák Balázs léghajógyáras álmainak

üzlet
március 02., 06:05

Egyre inkább úgy tűnik, hogy Dzsudzsák Balázs merésznek tűnő elgondolásából semmi sem lesz, hiszen a megoldásra váró hivatalos problémák egyre csak gyűlnek. Azok után ugyanis, hogy tavaly októberben végrehajtást indított az Első Magyar Léghajógyár Kft.-vel szemben a NAV Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Adó- és Vámigazgatásának Követeléskezelési Osztálya, és november végén törölte a cég adószámát is, most újabb mérföldkőhöz érkezett a cég.

A Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága ugyanis február 7-i végzésével elrendelte a kényszertörlési eljárás megindítását. A végzés február 26-án emelkedett jogerőre és már be is jegyezték a társaság cégkivonatába. A cégközlönyben megjelent végzés szerint bár a jogszabályok lehetőséget biztosítanának arra, hogy a cég kérelmezze a kényszertörlési eljárás megszüntetését, ezt a jelek szerint az Első Magyar Léghajógyár nem teheti majd meg. Ennek feltétele ugyanis, hogy adószámmal rendelkezzen.

Csak egy lufi volt a léghajógyár?
photo_camera Csak egy lufi volt a léghajógyár? Fotó: dvsc.hu

Az egész problémahalom a nyilvánosan elérhető adatok szerint azzal kezdődött, hogy a cég addigi ügyvezetője elhalálozott, a tulajdonosok pedig nem jelöltek ki új személyt a kft. képviseletére. Emellett szerepet játszhatott az is, hogy a mai napig nem adták le még a 2022-es évre vonatkozó beszámolót sem, aminek tavaly május 31. volt a határideje.

A léghajógyáras terveket a kezdetekkor meglehetősen komolyan gondolta a DVSC csapatkapitánya, a tulajdonosok között ugyanis megjelent az izraeli Atlas LTA Advanced Technology. A cégnek igazán nagyszabású elképzelései voltak a jövőről, alapítója az ukrán származású Gennadij Verba néhány izraeli barátjával együtt. A célg az lett volna, hogy a „levegőnél könnyebb” járműveket (léghajókat, gázzal működő ballonokat) gyártsanak a lehető legmodernebb dizájn és technológia alkalmazásával.

A világ leginkább környezetbarát légi járműve tágas belsővel rendelkezett volna. A 72 méter hosszú és 21 méter magas léghajókon egyszerre 17 ember utazhatott volna, 300-1500 méteres magasságban 60-90 km/órás sebességgel hangtalanul közlekedett volna. Ebből azonban semmi nem lesz.

Dzsudzsák Balázsnak így egy újabb cégétől „kell” megválnia, ami után már csak két érdekeltsége marad:

  • a sportszer-kiskereskedelemmel foglalkozó DB7.hu Kft.,
  • valamint az üzletviteli és egyéb vezetési tanácsadással foglalkozó Market Invest Hungary Kft.