Az idei nyár hivatalosan is a brat lányoké! - írtuk meg júliusban, miután a brit dalszerző és énekes, Charli XCX kiadta „Brat” című hatodik stúdióalbumát. Rajongói perceken belül bratként kezdtek hivatkozni magukra, és olyan virális mémekké változtatták az album artworkjét, hogy mostanra az egész közösségi média egyetlen óriási bratviccnek tűnik. Sőt, a koszos lime-zöld szín és az Arial Narrow betűtípus mostanra nemcsak az internet, hanem a popkultúra és az aktuálpolitika meghatározó vizuális eleme is lett.
A New York Times cikkében megszólaló harminc körüli nők szerint a „bratek” szemtelenek, nem hajlandók megfelelni a társadalmi elvárásoknak, fittyet hánynak rá, ki mit gondol, akár szó szerint is szembe köpik a felettük hatalmat gyakorlókat. Őszinték, harmincasok, jól szórakoznak és előszeretettel használják a randiappokat: az itthon is egyre népszerűbb, önmagát modern randiappként definiáló Feeld-en már kifejezetten „bratségre” is lehet szűrni.
Kun Zsuzsi szabadságát tölti, így harmadikként Jelinek Anna, a 444 újságírója csatlakozik hozzánk, aki nemrég nagycikkben írt a jelenségről.
Olvasásra, hallgatásra ajánljuk még:
Podcastunk kéthetente jelentkezik új adással, és meghallgatható a 444 Spotify- és Apple-csatornáján is. Korábbi adásaink itt találhatók. Javaslataid, ötleteid, meglátásaid a tyukol@444.hu címre várjuk.
Illusztráció: Kiss Bence/444
Őszinték, harmincasok, szembe köpnek és előszeretettel használják a randiappokat. Az iszapzöld lemezborító, ami a szexuális felszabadulás ígéretét szabadítja ránk ezen a nyáron.
Ez az egész annyira Júlia.
Az új Barbie tömegfilmként talán működik, minden más szinten viszont felszínes és még önparódiaként is nehezen értelmezhető.
Fotóesszé szexpartikról, ahol az egymást korbácsoló, kikötöző, pórázon vezető emberektől meglepően sokat lehet tanulni a kulturált és biztonságos testi közelségről.
Mohamedek között, Keith Richards és Yves Saint Laurent nyomában. Igazság és hitelesség a belső sávban. Nyelvtudomány és esztétikai terror. Pápázás. Tusfürdőmaffia a siralomházban.
Podcastunkban Vida Kata pszichológus, gasztroblogger beszélgetett Lu Boennel, a 101 étteremcsoport alapító tulajdonosával gyerekkoráról, a Ramenka és a 101 Bistro alapításáról, és arról, hogy mitől lesz autentikus egy kínai étel.
Bede Márton elmagyarázza a kínai konyha legnagyobb gurujának a hortobágyi palacsintát. Tartsunk már jobbra az autópályán! Cinikus békebrókerek. Már alig virul a fityula, fogynak a szóvicces filmcímek.
A hazai vállalatok jelenleg nem profittermelő eszközként használják a kontrollingot, hanem aktuális helyzetük leírására, a múltbeli adataik értelmezésével. Podcastunkban arról beszélgettünk, hogyan lehetne ezt másként csinálni.
Podcastunkban többek közt arra keressük a választ, lehet-e egyáltalán tervezni még a választások előtt, mire készülhetnek a vállalatok, és hogyan lehet sikerrel megoldani jövőbeni kihívásokat.