Fizetett New York Times- és a Washington Post hirdetésekben mosakszik a Facebook

Média
2017 október 04., 18:15
comments 80
LLUIS GENE / AFP
photo_camera Fotó: LLUIS GENE / AFP

Sokáig nem ismerte el, újabban vezekel a Facebook és alapító-főarca, Mark Zuckerberg, amiért nem léptek fel az orosz propaganda manipulációjával szemben a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban. 

Alex Stamos biztonsági főnök belső vizsgálatot is lefolytatott, és nyilvánosságra is hozták az átvilágítás eredményének egyes részleteit. Innen tudjuk, hogy csak a szentpétervári propaganda-manufaktúra, az Internet Research Agency  470 kamuhíreket osztogató useren keresztül, 100 ezer dollár értékben hintette a politikai hazugságokat a Facebookon. Ezek a posztok minimum 10 millió amerikait értek el. 

link Forrás
link Forrás

Zuckerberg most a befolyásos New York Times és a Washington Post egy-egy belső oldalán látta fontosnak, hogy folytassa a nyilvános bűnbánást. Azt írják, nagyon fontos nekik a Facebook-közösség bizalma, azonnal cselekedni fognak, hogy álhírek többé ne manipulálhassák a felhasználókat, szigorúbb hirdetési szabályokat vezetnek be, és szorosabban együttműködnek a kongresszussal is akár a nemzetbiztonságilag kényes esetekben.  

A közösségi oldal szerepéről az elnökválasztási kampányban itt írtunk hosszasan. (Fortune)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.