Fizetett New York Times- és a Washington Post hirdetésekben mosakszik a Facebook

Fotó: LLUIS GENE / AFP

Sokáig nem ismerte el, újabban vezekel a Facebook és alapító-főarca, Mark Zuckerberg, amiért nem léptek fel az orosz propaganda manipulációjával szemben a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban. 

Alex Stamos biztonsági főnök belső vizsgálatot is lefolytatott, és nyilvánosságra is hozták az átvilágítás eredményének egyes részleteit. Innen tudjuk, hogy csak a szentpétervári propaganda-manufaktúra, az Internet Research Agency  470 kamuhíreket osztogató useren keresztül, 100 ezer dollár értékben hintette a politikai hazugságokat a Facebookon. Ezek a posztok minimum 10 millió amerikait értek el. 

Zuckerberg most a befolyásos New York Times és a Washington Post egy-egy belső oldalán látta fontosnak, hogy folytassa a nyilvános bűnbánást. Azt írják, nagyon fontos nekik a Facebook-közösség bizalma, azonnal cselekedni fognak, hogy álhírek többé ne manipulálhassák a felhasználókat, szigorúbb hirdetési szabályokat vezetnek be, és szorosabban együttműködnek a kongresszussal is akár a nemzetbiztonságilag kényes esetekben.  

A közösségi oldal szerepéről az elnökválasztási kampányban itt írtunk hosszasan. (Fortune)