Kanada is követné Ausztrália példáját, és előírná a közösségi oldalaknak, hogy fizessenek a felületeiken megjelenő, médiából átvett hírekért, írja a Reuters.
Ebben az sem akadályozza a kanadai kormányt, hogy a Facebook egyrészt Ausztráliában megtiltotta a hírek megosztását, másrészt globálisan negtiltotta az ausztrál sajtótermékek anyagainak megosztását. Ebből jókora káosz lett, áldozatul estek a hivatalos, járvánnyal kapcsolatos tájákoztató oldalak, valamint jótékonysági szervezetek, szakszervezetek, politikusok oldalai is.
Kanadai médiacégek tavaly figyelmeztettek, hogy ha minden így megy tovább, 3100-ból 700 állás szűnhet meg a nyomtatott sajtóban. Ugyanakkor még nem dőlt el, az ausztrál modellt követik-e majd, vagy inkább a franciát, ami arra kötelezi a techcégeket, hogy állapodjanak meg a kompenzációt igénylő sajtótermékekkel.
Az illetékes kanadai miniszter szerint hamarosan 10-15 országban fogadnak majd el hasonló szabályokat, és kíváncsi, vajon a Facebook Németországgal, Franciaországgal is megszakítja-e a kapcsolatot.
A Google világszerte 500 médiacéggel kötött megállapodást az utóbbi években, összesen egymilliárd dollár értékben, és Kanadában is tárgyalásokat folytat. Ettől függetlenül rá is vonatkozna az új törvény.