Új szabályokat vezetnek be a római hatóságok, miután a városban teljesen elszabadult a rollerpokol.
Az elmúlt években olyan mértékben pörgött fel a bérelhető elektromos robogók piaca, hogy mára hét cég összesen 14 500 rollere teríti be az olasz fővárost.
A szabályozatlan rollerezésnek komoly közlekedési kockázatai vannak.
A Codacons fogyasztóvédelmi szervezet szerint az elmúlt két évben 17 ember halt meg Olaszországban elektromos robogókkal kapcsolatos incidensek következtében. A római rendőrség az AFP szerint havonta átlagosan 15 balesetet regisztrál.
Carlo Rienzi, a Codacons vezetője Rómát „vadnyugatként” jellemezte, ahol a robogók ott közlekednek, ahol nem szabadna, gyakran két emberrel a fedélzeten, sebességkorlátozás nélkül, járdán is akár, veszélyeztetve a gyalogosok biztonságát.
A hatóságok ezért most igyekeznek szabályozni a rollerezés feltételeit. Az új szabályok között szerepel, hogy az elektromos robogókat csak felnőttek használhatják, akik hivatalos igazolvánnyal rendelkeznek, és a városban háromra korlátozzák a rollereket üzemeltető cégek maximum számát. Tervezik továbbá azt is, hogy a rollereket csak kijelölt helyeken lehet majd parkoltatni, hogy a véletlenszerűen otthagyott rollerek ne akadályozzák a gyalogosforgalmat. Sebességkorlátozást is bevezetnek: 20 km/óra lesz a határ az utakon és 6 km/óra a gyalogosövezetekben. A szabályozás várhatóan 2023 januárjában lép életbe.
A közhangulat változásában nagy szerepet játszott az az eset, amikor nemrég egy amerikai turista és párja 25 000 euró értékű kárt okozott, miután elektromos rollerükkel lezuhantak Spanyol lépcsőn. (Guardian)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.