A magyar politika keménydrogja: gyorsvasutat ígérni Ferihegyre

belföld
január 22., 12:36
  • Szinte az összes EU-s főváros repülőterének van kötöttpályás kapcsolata, Budapestnek nincs.
  • Demján Sándor a Westendet, azaz a Nyugati pályaudvart kötötte volna össze Feriheggyel.
  • A szabaddemokraták 2010-re ígérték a gyorsvasutat.
  • A Fidesz 2010 után többször is nekifutott, a MÁV-nak is volt terve.

„Nagy mulasztás, hogy a rendszerváltás óta senki, így mi sem oldottuk meg a reptéri gyorsvasút kérdését” - mondta az év első kormányinfóján Gulyás Gergely.

Aki megfordult már más európai repülőtereken, az tudja, hogy ez nemcsak súlyos mulasztás, hanem szégyen is. A nagyobb uniós fővárosok repülőterei közül már csak a budapestinek, a dublininak és a prágainak nincsen kötöttpályás kapcsolata.

Nekünk csak buszunk van

A covid előtt már évi 16 milliós forgalmat is bonyolító, 2022-ben 12,2 millió utast fogadó Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelenleg két buszjárattal lehet megközelíteni. Legtöbben a városközpontig közlekedő 100E jelzésű buszt választják. Az expresszjárat 2017-es bevezetése akkora üzleti siker volt a BKK-nak, hogy időközben két lépcsőben, 900-ról 2200 forintra emelték rajta a jegyárakat.

A másik opció a sima BKK-jeggyel is használható, a 3-as metró kőbánya-kispesti végállomásáig közlekedő 200E jelzésű járat. Ez a busz megáll a bezárt 1-es terminálnál található vasúti megállónál, így Budapest-bérlettel egyelőre ingyenes, és viszonylag gyors kapcsolatot biztosít a belvárossal.

A 100E buszjárat elindítása 2017-ben
photo_camera A 100E buszjárat elindítása 2017-ben Fotó: Illyés Tibor/MTI/MTVA

A ferihegyi gyorsvasút megépítése egyébként rendszeresen visszatérő téma. Dinamikája a függők leszokásért folytatott küzdelmének ciklikusságához hasonló. Időről időre van egy nagy terv, a lendület azonban hamar elfogy, végül pedig semmi sem változik.

Az első vizionárius

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!