„Nagy mulasztás, hogy a rendszerváltás óta senki, így mi sem oldottuk meg a reptéri gyorsvasút kérdését” - mondta az év első kormányinfóján Gulyás Gergely.
Aki megfordult már más európai repülőtereken, az tudja, hogy ez nemcsak súlyos mulasztás, hanem szégyen is. A nagyobb uniós fővárosok repülőterei közül már csak a budapestinek, a dublininak és a prágainak nincsen kötöttpályás kapcsolata.
A covid előtt már évi 16 milliós forgalmat is bonyolító, 2022-ben 12,2 millió utast fogadó Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelenleg két buszjárattal lehet megközelíteni. Legtöbben a városközpontig közlekedő 100E jelzésű buszt választják. Az expresszjárat 2017-es bevezetése akkora üzleti siker volt a BKK-nak, hogy időközben két lépcsőben, 900-ról 2200 forintra emelték rajta a jegyárakat.
A másik opció a sima BKK-jeggyel is használható, a 3-as metró kőbánya-kispesti végállomásáig közlekedő 200E jelzésű járat. Ez a busz megáll a bezárt 1-es terminálnál található vasúti megállónál, így Budapest-bérlettel egyelőre ingyenes, és viszonylag gyors kapcsolatot biztosít a belvárossal.
A ferihegyi gyorsvasút megépítése egyébként rendszeresen visszatérő téma. Dinamikája a függők leszokásért folytatott küzdelmének ciklikusságához hasonló. Időről időre van egy nagy terv, a lendület azonban hamar elfogy, végül pedig semmi sem változik.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!