300 milliót kampányol el a Fidesz-közeli médiában az MVM

Végre megújul a Magyar Villamos Művek Zrt. Ez egy hónap alatt több százmillió forintjába kerül az adófizetőknek, viszont jól jár vele a kormánypárt kedvenc kommunikációs ügynöksége, továbbá majdnem az összes, Fidesz-közeliként ismert médium.

Még annál is nagyobb arányban megy a pénz a párt holdudvarához, mint januárban az MVM Paksi Atomerőmű népszerűsítésére kiírt kampány során. Akkor 380 millió forintot tapsoltak el, és minden 3 állami forintból 1 Habony Árpád zsebébe vándorolt. Most alig találni néhány milliót, ami nem az elnöki tanácsadó környezetében landol.

Minek arculat, minek kampány?

Az állami vállalat nevében Benczik Réka kommunikációs igazgató fogalmazta meg, miért van szükség az új arculatra. Szerinte az MVM név a lakosság kétharmadának nem mond semmit, miközben nemzetközileg is versenyképes nemzeti társaságról beszélünk, ideje hát "jelentőségéhez és aktivitásaihoz mérten láthatóvá tenni" a céget.

A jelentőséghez képest viszont hihetetlen sebességgel, két hét alatt készült el a koncepció, és első blikkre az imázsformálásnál valahogy hangsúlyosabb lett minél több baráti vállalkozást kitömni állami tízmilliókkal. Íme a nagy mű:

Laikusok mondhatnák, hogy ilyet tényleg átlagos rajziskolák első-második évfolyamán is illik tudni összedobni. A hozzáértőknek viszont látniuk kell, hogy a Kuna Tibor és a Trinity Communications által megálmodott, négyzetes megoldással operáló koncepció mögött valóságos filozófia húzódik meg. Egy olyan "kellően letisztult, felismerhető formavilág" ez, ami méltó a nagy múltú vállalathoz.

"A négyzet a növekedés végtelen lehetőségét biztosítja"

ami nem csak nagy sikerű állami vállalatok sikerét garantálja manapság, hanem a

"a modern művészet alapja, az absztrakció eszköze" is egyben.

Április 14-én kikértük a 18 céget felölelő MVM-csoport arculatváltására vonatkozó szerződéseket, és nem kellett csalódnunk.

Kuna Tibor. Fotó: Botos Tamás/444

Kuna Tibor és csapata két hét alatt összerakta az év arculatát

Már az arculattervezés során is csak Fidesz-közeli cégek rúgtak labdába. Elsőként Kuna Tibor és vállalata, akik alig két hét alatt véglegesítették a grafikai terveket. Kunáról annyit érdemes tudni, hogy Szijjártó Péter külügyminiszter és Seszták Miklós fejlesztési miniszter nagy barátja, 12 milliárdos forgalmat takarít be idén, és a Fidesz nagyemberei mellett bizalmas viszonyt ápol a jóistennel is.

  • Az MVM-csoport április 20-án 3,4 millió forint + ÁFA összegben szerződött a Trinity Communications KFt.-vel nagyarculat és kézikönyv elkészítésére. A határidő május 2. volt.
  • Ugyanezen a napon az MVM-csoport 7,92 millió forint + ÁFA összegben szerződött a Trinityvel a cégcsoport honlapjainak megtervezésére és kialakítására. Határidő szintén május 2.

Az MVM készíttetett egy kutatást is arra vonatkozóan, hogy mennyire jön be a fogyasztóknak az új arculat. A Kutatópont Győri Tibor volt jogi ügyekért felelős miniszterelnökségi államtitkár érdekeltsége.

  • Az MVM-csoport április elején 5,3 millió forint + ÁFA-ért szerződött a Kutatópont piac- és véleménykutatóval azért, hogy megkutassa, mennyire jön be a fiataloknak az új arculat.

Külön érdekesség, hogy az MVM-nél a kutatás eredményét sem várták meg a kampánnyal. A fókuszcsoportos kutatásról szóló beszámolót április 30-ig várta vissza az MVM, a mélyinterjúkról elég május végéig jelentést adni, miközben napok óta óriás citypostereken és építési hálókon fut a százmilliókért megrendelt kampány. Erre a felvetésünkre azzal reagált a vállalati csoport, hogy

"a kutatás nem az arculat kialakítási folyamatának része, hanem a megtervezett és kiválasztott új arculat tesztelésére, véleményeztetésére szolgál",

a fókuszcsoportoktól származó eredmények pedig elegendőek voltak ahhoz, hogy zöld lámpát kapjon a terv. Pedig lehet, hogy érdemes lett volna megvárni a véleményeket, hátha valaki kiszúrja, hogy rossz irányba folyik a Duna a kampányfilmen.

Habonynak ismét lesz miből nagyot markolnia.

Az igazán szép tételek a médiatervben találhatóak. Ezt természetesen szintén Kuna és a Trinity Communications készítette el az MVM Zrt. részére. A teljes lista itt böngészhető.

Tévé: 150 millió a TV2-csoporthoz

Kizárólag a TV2 csoporttól rendelnek szpotokat.

A TV2, Super TV2, a FEM3 és a PRO4 csatornákon megy majd egy 60 másodperces szpot május 5. és 18. között. Ezért 133 milliót fizet az MVM a tévének, ami Habony befolyása alatt működik. További 11 milliót adnak a TV2-n és a SuperTV2 Magellán című műsorában való megjelenésekért, és még 700 ezret egy PR-akcióért a Mokkában.

Nyomtatott sajtó: 23,5 millió Habony Árpád kiadójának

A print lapokra költött teljes össze közel fele a miniszterelnöki tanácsadó cégéhez megy.

Összesen 56,7 millió forintot költ print hirdetésekre az MVM, ebből 23,5 megy a Modern Media Grouphoz, ami Habony és Győri közös cége, és ők adják ki a Lokál ingyenes újságot. Ezen kívül 10 millióért hirdetnek majd a Centrál Médiacsoport termékeiben (Nők Lapja, Story, Meglepetés stb.), és jelentős tétel még az a 7,5 millió, ami a Pannon Lapok Társaságának kiadójánál landol (Zalai Hírlap, Vas Népe, Napló, Dunaújvárosi és Fejérmegyei Hírlap).

Érdekes még, hogy a - Nemzeti Sportot és a Népszabadságot kiadó - Mediaworks vidéki lapjaiban 6,4 millióért hirdeti magát a cég.

Online sajtó: két hét alatt 61 millió kizárólag Fidesz-közeli honlapoknak

Huth Gergely portálja mellett Ómolnár Miklós bulvárlapja is arat, és Habony itt is nagyon jól jár.

Az online költéseknél tényleg majdnem minden fillér kötődik valamiképpen a Habony-közeli körhöz. Alábbi lapok konkrétan a főtanácsadója kiadója, a Modern Media tulajdonában vannak:

  • lokal.hu - 7,7 millió
  • 888.hu - 6,8 millió

A következőkről a piacon beszélik, hogy erős ráhatása van rá a főtanácsadó úrnak. A Népszabadság épp szerdán írta meg, hogy a Faktor kiadóját megvette a Ripostot kiadó Ómolnár Miklós és Schatz Péter. Az Origót meg néhány hónapja tudjuk, hogy állami kölcsönből vette meg az MNB- alapítványi pénzekkel kibélelt New Wave kiadó, ahol a tartalmakat történetesen a faktor.hu-t korábban szerkesztő György Bence felügyeli.

  • ripost.hu - 23 millió
  • faktor.hu - 5 millió
  • Origo-csoport - 13,8 millió

Rajtuk kívül még a Fidesz-frakcióval is szerződésben álló Huth Gergely cége, a pestisracok.hu-t illetve a 061.hu-t kiadó Insider Medián hirdeti magát májusban az MVM, összesen 4,7 millió forintért.

Közterület: a TV2 új beszállítója, Rákosi Tamás visz 35 milliót

Két és fél emeletnyi megújult arculat az Astorián.

Az ODEX Outdoor Expert Kft. kapott egyedül megrendelést közterületen. A cég a Habonnyal újabb közeli kapcsolatot ápoló Rákosi Tamás érdekeltségéhez tartozik.

Egész pontosan az az IKO Production tulajdonolja ezt a céget, amely korábban éveken keresztül volt az RTL Klub legfőbb műsorgyártója, ám Dirk Gerkens kirúgása, majd TV2-höz igazolás után végül a másik nagy kertévénél kötött ki.

Az átállásról és leggazdagabb magyarok közt számon tartott Rákosiról itt írtunk részletesen. December óta Rákosi cége szállítja a TV2 legértékesebb külső gyártásban készülő műsorait.

200 billboard, 200 citylight mellett két óriási építési hálót kell a 35 millióért cserébe elhelyeznie a vállalatnak.

UPDATE 9.35: Eredetileg azt jeleztük, hogy a Kutatópont Kft.-t Mráz Ágoston, a Nézőpont elemző intézet igazgatója vezeti, ez azonban nem igaz. A hibáért elnézést kérünk.