Lázár János hajnali háromra Hódmezővásárhelyre csődítette – ahogy ő fogalmazott – „a teljes magyar közlekedési kormányzatot” a város és Szeged között közlekedő tram-train első járatára. A láthatóan álmos Palkovics László innovációs miniszterrel és Homolya Róbert MÁV-elnökkel adta át a vásárhelyi politikus az új járművet.
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.
Lázár a hétfő hajnali eseményen azt mondta, reméli, hogy nemcsak a csongrádiak számára történelmi ez az esemény, hanem az egész országnak is, Palkovics pedig arról beszélt, hogy
hamarosan nekilátnak a Debrecent Nagyváraddal összekötő tram-train megépítésének, hisz olyan jól sikerült a hódmezővásárhelyi.Azért van hova fejlődnie még ennek a közlekedési eszköznek: nemrég egy helyi újság kiszámolta, hogy busszal azért gyorsabban be lehet érni Szegedre. Az építkezés során volt, hogy fel kellett szedni a már lerakott síneket, és a szegedi villamoshálózatot is fejleszteni kell a villamosvonatok miatt. Az Átlátszó kalkulációja szerint az egész projekt 72 milliárd forintba került – ebből jutott Mészáros Lőrinc vejének is –, és mindössze 600 utas járhat vele jól.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.