A fideszes médiabirodalom 100 hazugsága

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

A cikk 4 oldalas, az alján lehet lapozni.

26. Simicska Lajos beszart

Origo, 2017. október 20.: „A nyilvánosságra került képeken ugyanis Simicska ruhája feltűnően mocskos, amit az ellenzéki propagandasajtó igyekezett úgy beállítani, hogy Simicska festékes lett, de nyilvánvaló, hogy sáros, részegen elesett. Egyes források szerint pedig egyszerűen becsinált.” Simicska graffitizéséről október 3-án reggel írtunk, majd a Ripost délután „megerősített értesülései” alapján írt ugyanerről. Sem akkor, sem később nem álltak elő „egyes források” olyan undorító szöveggel, hogy Simicska Lajos – a kegyvesztett oligarcha, aki a Fideszt naggyá tette – „becsinált”. A cikk alaphangját egyébként ez a mondat adta meg: „Pisilés, meztelen kémia, piti seftelés, szerencsétlenkedés és a részeg Lali, aki egyszerűen becsinál.”

27. Gulyás Márton Soros György magyarországi fő embere, a majdani ellenzék vezetője

Origo: „Valótlanul állítottuk, hogy Gulyás Márton kitartottja Soros Györgynek és megkapta tőle az új ellenzék megszervezésének feladatát. Valótlanul állítottuk, hogy Gulyás Márton a választás utáni hétvégére tüntetést szervez. Valótlanul állítottuk, hogy Gulyás Márton Soros György magyarországi fő embere, a majdani ellenzék vezetője és tüntetés szervez. Valótlanul állítottuk továbbá, hogy Soros György Gulyás Mártont nevezte ki az ellenzék új vezetőjének, akitől azt a feladatot kapta, hogy megszervezze az új ellenzéket.”

28. Vona Gábor koc­cin­tott az aradi tá­bor­no­kok kivégzésére, Hay­nau híve, és labancnak tartja magát

Forrás: Ripost

Részletek a Ripost csodálatos helyreigazításából: „Vona Gábor NEM koc­cin­tott az aradi tá­bor­no­kok ki­vég­zé­sére és NEM Hay­nau híve!”, „Va­lót­la­nul ál­lí­tot­tuk, hogy Vona Gábor la­banc­nak tartja magát.”

29. Vona kiállt a kvóta mellett

A Lokál – a választások után – kénytelen volt helyreigazítani: Vona nem állt ki a kvóta mellett.

30. Titkolózik a Magyar Helsinki Bizottság

„A »Titkolóznak Soros civiljei« címmel 2017. április 22. napján az origo.hu portálon megjelent cikkben azt a valós tényt, hogy a Magyar Helsinki Bizottság a cikk publikálásának napján még nem válaszolt a Magyar Hírlap újságírójának a Magyar Helsinki Bizottság működésével kapcsolatos egyes adatokra vonatkozó adatigénylésre, abban a hamis színben tüntettük fel, hogy törvényi kötelezettsége ellenére a Magyar Helsinki Bizottság nem teljesítette az adatigénylést, mivel elhallgattuk azt a tényt, hogy az adatigénylés teljesítésére a jogszabályok szerint nyitva álló határidő a cikk megjelenésekor még el sem telt.” (Origo)

31. Juhász Péter Portik Tamásnak dolgozott

Forrás: TV2

Miután Juhász Péter arról beszélt többször is, hogy Rogán Antal miniszter és a bűnöző Portik Tamás kapcsolatban állhatott, a fideszes média igyekezett azt az üzenetet átverni, hogy Juhász Péter Portiknak dolgozik. A Magyar Idők és az Origo is elismerte, hogy Juhász nem dolgozott Portiknak, és a Juhászt – egy elítélt zsarolót megszólaltatva – hazudozó TV2 is elbukta a pereket.

32. Egy magyar házaspár majdnem terrortámadás áldozata lett Tunéziában

2015 nyarán a Lokál azt sugallta, hogy egy házaspár majdnem belehalt a nászútba, ugyanis igent mondtak egy egyhetes, olcsó tunéziai útra, mielőtt június 6-án megházasodtak. Aztán június végén 38 embert megöltek a terroristák Szúszában, ahova a házaspár is menni akart. Csakhogy, mivel Észak-Afrikában ilyenkor túl meleg van, nekik szeptemberre volt foglalásuk, és ez mentette meg az életüket.

33. A menekültek miatt Magyarországra jön egy Svédországban született nő

Forrás: M1

A köztévében Natalie Contessa af Sandberg néven futtatott, magyar származású svéd nő azt állította, annyira fél a menekültektől, hogy most inkább Magyarországra költözik. De kiderült, hogy már évekkel korábban lakást bérelt Budapesten, vagyis már a sztori felütése is hazugság volt, ráadásul 8-9 évesen, Nagy A. néven érkezett oda az anyjával, menekültként. A nő egyébként elítélt csaló, rágalmazó.

34. Vona Gábort palesztin esküvői tanúja vezette el az iszlámhoz

Fotó: hirado.hu

Ez annyiból igaz, hogy Vonának tényleg volt egy palesztin esküvői tanúja, aki segített neki eljutni Jemenbe. Csakhogy azt már a közmédia nem tette hozzá, hogy a palesztin származású férfi maga Amin Zoltán, aki 2010-től az állami Duna Televízió vezérigazgató-helyettese volt, 2014 októberétől 2015-ig pedig az MTVA programigazgatója, és ezután sem szakadt meg a kapcsolata a köztévével, több műsorban producerként közreműködött. A cikk célja természetesen itt is az volt, hogy sikerüljön azt sugallni: Vona Gábor muszlim, ami nem igaz.

35. Márciustól bevándorlókat telepítene Magyarországra Soros György

Fotó: hirado.hu

A III/II-vel kapcsolatba hozott fideszes polgármester, Szita Károly a kampányban azt magyarázta a köztévében, hogy tudni lehet: az első két Soros-féle, bevándorlás-szervező irodát Debrecenben és Pécsen fogják megnyitni, és ezeknek az irodáknak az lesz a feladatuk, hogy „hálózatot szervezzenek”. A valóság: a Nyílt Társadalom Alapítvány megállapodott egy pécsi és egy debreceni civil szervezettel, amik az elmúlt hónapokban felmérték, mik a legnagyobb, szegénységből adódó problémák a saját régiójukban, és írjanak ki pályázatokat lakhatási, oktatási, egészségügyi és mindenféle, szegénységgel kapcsolatos témákban. Bevándorlók betelepítéséről természetesen szó sem volt.

36. Lövöldözés tört ki a Los Angeles-i nemzetközi repülőtéren

Forrás: M1

2016 nyarának végén – nem sokkal a kvótanépszavazás előtt – Hevér Lóránt, az M1 műsorvezetője a fenti cím alatt beszélgetett a helyszíni tudósítóval, Lukóczki Gáborral, és olyan konkrétumok hangzottak el, hogy „állítólag”, „valószínűleg”, „az egyik helyi hírcsatornán”, „vélhetően” és „elképzelhető”. Mint kiderült, nem történt lövöldözés.

37. A Röszkén talált telefonokon az Iszlám Államot éltető videókat és egy halott csecsemőről készült fotót találtak

2015 őszén sokáig habosította a menekülteket terroristáknak beállító sztorit az M1, állandó „biztonságpolitikai szakértőik” véltek felfedezni a videókban/fotókon az ISIS-t éltető propagandát, pedig pár egyszerű kereséssel is meg lehetett állapítani, hogy a rejtélyes telefonokon – amikről azóta sem lehet hallani semmit – éppen az ISIS propagandájára figyelmeztető videó szerepelt. A legnagyobb vicc az, hogy a mexikói drogbáró El Chapo Guzman fiát kigúnyoló internetes mémről állították azt, hogy egy halott csecsemő, majd a megszólaltatott Geörg Spöttle Fidesz-aktivista kijelentette: ez a legborzalmasabb fotó, amit életében látott.

38. Kiskunhalason háborús helyzet alakult ki

Ezt Földi László, az M1 állandó „biztonságpolitikai szakértője” 2016 júniusán mondta az M1-en, miután annyi történt, hogy a Kiskunhalason fogva tartott menekültek egyik választott szószólója, egy szíriai férfi petíciót juttatott el a menekültügyi hatósághoz, majd arra szólította fel a bevándorlókat, hogy induljanak el Budapestre. Többen kiabáltak is, de a rend estére helyreállt, bár a menekültek később is tiltakoztak: jobb körülményeket és gyorsabb ügyintézést követeltek. Ez volt hát a III. világháború…

39. A közmédia az 50 napos kampányidőszak alatt különös figyelmet fordított a pontos és hiteles tájékoztatásra meg a kiegyensúlyozottságra, és az előírtakon kívül külön időt biztosít a pártok bemutatkozására

Ezt Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója mondta az M1-en az április 8-i választás napján. Ehhez képest a Nemzeti Választási Bizottság, a Kúria és az Alkotmánybíróság is kimondta: jogsértő volt, hogy a közmédia nem hívott ellenzéki politikusokat a reggeli műsoraiba. A közmédia reakciója erre az volt, hogy „a véleményeknek, és nem azok képviselőinek kell a médiatartalomban megjelenniük”.

40. A német sajtó szerint a münsteri gázolás hátterében egyértelműen bevándorlók állnak

Forrás: M1

A közmédia a választás előtti napon folyamatosan bevándorlózva tálalta a münsteri gázolást, és bármilyen forrás nélkül harsogta, hogy a német sajtó szerint egyértelműen bevándorlók állnak a háttérben. Még azután is ezt nyomták, hogy kiderült: nem bevándorló, hanem egy elmebeteg német, a 48 éves Jens Alexander Rüther volt az elkövető.

41. A Helsinki Bizottság jogi segítségnyújtása miatt maradhatott az országban a szexuális erőszak elkövetésével gyanúsított afgán férfi

A 18 éves S. B. Ahmad bűnügyét is nagyon rá akarták húzni a civilekre, de a Magyar Hírlap után az Echo Tv is kénytelen volt elismerni, hogy: „Cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy a Helsinki Bizottság jogi segítségnyújtása miatt maradhatott az országban a szexuális erőszak elkövetésével gyanúsított afgán férfi. A valóság ezzel szemben az, hogy a cikkben megnevezett személy azért tartózkodhatott Magyarországon, mert a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal oltalmazottként ismerte el egy olyan eljárásban, amelyben jogi segítséget vagy képviseletet a Magyar Helsinki Bizottság egyetlen alkalmazottja vagy megbízottja sem nyújtott neki. A cikkben megnevezett személy tehát a Magyar Helsinki Bizottság tevékenységétől teljesen függetlenül maradhatott Magyarországon.”

42. Vona Gábor részt vett melegbulikon

Fotó: TV2/Tények

A Tények Terry Black és Zuschlag János bevetése után meghamisította Vona Gábor egyik nyilatkozatát a vágással: amikor a Jobbik elnöke arról beszélt, hogy járt értelmiségi összejövetelekre, éppen Orbán Viktor polgári körébe, akkor a mondat második fele nem szerepelt a Tényekben, úgy tettek, mintha azt ismerné el, amit Terry Black állított, hogy Vona járt melegbulikba. A Jobbik ezért végigperelte a fideszes médiabirodalmat.

43. Muszlim jelkép van a Jobbik logójában

Átlagos csütörtök a Ripostnál a kampányidőszakbanFotó: 444

Nincs.

44. Vona Gábor megsértette a nyugdíjasokat

Forrás: Origo

Ezzel a szöveggel hívogatta a Fidesz a választókat, az Origo pedig azt harsogta, „Vona Gábornak minden magyar nyugdíjastól bocsánatot kell kérnie”. A Jobbik elnöke az Orbán Viktort Tusványoson kifütyülő nő megrángatása után írt arról a Facebookon, hogy „az ott álló viktoriánus nyugdíjasokon eluralkodott a lincshangulat”. A konkrét esettel kapcsolatban a Fidesz-rajongó és gyűlölködő nyugdíjasokról írt, akik egy utcafórumán „szinte kétpercenként káromkodva szavalta el a TV2 hazugságait egy-egy arra tévedt fideszes nyugdíjas”. Tehát nem a nyugdíjasokról, hanem a fideszes nyugdíjasokról beszélt, ami lényeges különbség.

45. Rettegnek az idős emberek Vona Gábor nyugdíjas-gyalázása óta

Forrás: Origo

Médiatörténeti pillanat volt, amikor az Origo névtelen, nyugdíjas „forrásokra” hivatkozva arról írt, hogy a Jobbik szimpatizánsai Vona Gábor biztatására szabályosan vadásznak rájuk, és a TV2 is futtatta a kamutEgyetlen nyugdíjas sem jelezte a rendőrségnek, hogy politikai okokból vadásznak rá.

46. Rendőrkutyára támadt egy migráns Párizsban

Párizs legkeményebb migránsövezetében, az észak-nyugati Sein-Saint-Denisben rendőrkutyára támadt egy migráns – írta az Origo erről a videóról. A valóság az, hogy a videó 2017-es, és Új-Zélandon készült. Szó sem volt arról, hogy migráns lett volna az elkövető.

47. Simicska megfenyegette Szita Károlyt

hirado.hu után az Origo és Lokál is lehozta szinte szó szerint ugyanúgy, hogy „Simicska megfenyegette Szitát”. A hirado.hu azt írta: „Jellemző, hogy a választási kampányban az egykor szebb napokat látott Magyar Nemzet nem átall egy olyan forrásra hivatkozni, akit 2004-ben (szinte az első Szita-támadással egyidőben) a szocialista Lamperth Mónika tüntetett ki belügyminiszterként.” Erre a mondatra céloztak: „Fenesi Lajos nyugalmazott alezredest, egykori beszervezőt 2004 augusztusában Lamperth Mónika belügyminiszter a Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszttel tüntette ki.” Vagyis Fenesi egyáltalán nem volt a Magyar Nemzet „forrása”, sehol sem „hivatkoztak rá”, hanem ellenkezőleg, kvázi elmarasztalták, amiért Szita beszervezője lehetett, és csak korabeli dokumentumokból idéztek. 

Forrás: Lokál

A fideszes média azt is írta: „Információk szerint érkeztek is mostanság üzenetek a kaposvári városházára, hogy »Jobb lesz, ha nem ugrál a Karcsi, mert különben csúnya dolgok történhetnek«, de Szita elég tapasztalt ahhoz, hogy ne rezeljen be az ilyen zsarolásoktól.” Mindegyik lap lehozta Szita üzenetét: „Az én lelkiismeretem tiszta, nem félek tőled, Simicska Lajos!” Szita Károly kaposvári polgármestert egyébként dokumentumok alapján vádolták azzal, hogy a rokonairól is jelentő III/II-es ügynök volt, ráadásul amikor korábban perelt a vádak miatt, sosem becsületsértés miatt tette, mivel ebben az esetben az alperes a bíróság előtt megpróbálhatta volna bizonyítani, hogy tényleg besúgó volt.

48. A Hadházy klán milliárdos földmutyiban vett részt

Marsi Anikó felvezeti a riportot a Tényekben, abban a műsorban, ami korábban egyáltalán nem foglalkozott a földárverések körüli botrányokkalForrás: TV2 Tények

Itt és itt írtunk arról, hogy a TV2 és az Origo hogyan próbálta rátolni a korrupciós ügyeket leleplező Hadházy Ákos akkori LMP-társelnökre a földárverések körüli zavaros ügyeket, hiszen sok esetben éppen kormánypárti szereplők jutottak furcsa módon földhöz. Hadházy akkor azt írta: „A TV2 »Tények« című tegnapi műsora »talált« Anyunak 40 hektár földet, Édesapámnak pedig 10 hektárt. Sajnos a szüleim nem tudnak ilyenről Apu 6,5 hektár szőlőt művel, 30 éve, saját kezűleg. Ha a TV2 megmondja, hogy hol vannak ezek, vagy egyetlen olyan négyzetméter állami földet mutat, amelyet a szüleim, testvéreim, én, gyermekeim vagy feleségem vásárolt, lemondok és megyek haza gazdálkodni :)”

49. Hosszú Katinka abbahagyja, nem sportolt 2024-ig

A Ripost ezzel a riogatással állt elő pár nappal azután, hogy Orbán Viktor visszavonatta Budapest olimpiai pályázatát, mert megijedt a Momentumtól. Azt az üzenetet kellett átvinni a fideszeseknek, hogy a Momentum álomgyilkos.

50. Vona Gábor egy 20 milliós autót kapott Simicska Lajostól

„A valóság ezzel szemben az, hogy Vona Gábor Simicska Lajostól soha semmilyen autót nem kapott, a cikkünkben látható fényképen bemutatott szürke Audi, amely 2013-as évjáratú, és értéke a 20 millió forintot meg sem közelíti, soha nem volt Vona Gábor tulajdonában, azt soha nem is használta” – igazította helyre a Magyar Idők. Az Origo és a Ripost is kénytelen volt helyreigazítani.